2009年8月19日水曜日

Maldives Holiday Vol.1 by Chi*

モルディブ行ってきました~
私達が行ったアイランドはBandos Island Resortです。

LondonからMaleまで約10時間のフライト、
空港からBandosまではスピードボートで15~20分で着きました。



















まずはウエルカムドリンクand冷たいおしぼりでお迎え~
聞いたことない小鳥のさえずりが聞こえたり、波の音が聞こえてきたり、
それだけで旅の疲れがほぐされ、リラックスできました。


























私達が泊まったところはJacuzzi Beach Villaです。
その名の通り、Jacuzziが部屋に付いていて、
2階建てのとっても快適なお部屋でした。
部屋の中はまた後ほどアップしていきますのでお楽しみに☆




















泊まったお部屋の前のかわいいガーデン


























部屋の前にはとっても綺麗なビーチ!!





















アイランドに到着してすぐに水着に着替えて、ビーチに飛び込みました(笑)
だいたい毎日31~32度、そして湿気がすごいです。
6~8月は梅雨の時期で雨もすごい降ります。毎日、一回は嵐がありました。
初めてのトロピカルアイランドで、興奮してこれでもかー!ってくらい、
雨が降っても海で遊んでました~。海の中はすごい温かいし、熱帯魚たーくさん!
これからどんどん紹介していきますので、お楽しみに♪

Tom and I went to the Maldives, yeah!! We went to Bandos Island Resort which is one of the oldest resorts in the Maldives. It is very close to Male airport; about 15-20 minutes by speedboat. As soon as we arrived on the Island, the Island staff gave us cold towels and welcome drinks which were very nice and special. Whilst we were waiting to check in at reception, we heard birds tweeting and the sound of waves. It was absolutely relaxing and calm. 

We stayed in a Jacuzzi Beach Villa which has, of course, a Jacuzzi, outside toilet and shower, living room and bedroom upstairs. The beach was just outside our villa. We were a bit tired but we couldn't wait to go to the beach, so soon after arriving at the villa, changed to our swimsuits then jumped in the sea!

I'll update more pictures and stories later because we took so many pictures and did so many things so I can't choose one for this blog. Please wait for my updates!

0 件のコメント: