2009年11月4日水曜日

London’s Christmas lights by Chi*

ハロウィンも終わって、街中はすっかりクリスマスモードです。
昨日は映画A Christmas Carolに出演するJim Carrey、
Colin Firth、Bob Hoskins達が来てのセレモニーが行われました。
Oxford Streetのライトをスイッチオンしたのは、Jim Carreyでした。














オンする前にカウントダウンまで行われてましたね。
モニターも3台位設置されて、道を閉鎖されてすごい事になってました。
っていうか、私はせっかく仕事をオンタイムで終わって、
すごい人ごみの中を歩いて、駅に着いたと思ったら閉鎖されてて・・
またその人ごみを抜けて次の駅まで歩いて、さんざんでしたけどね。笑

人ごみの中からは、「ってか毎年同じライトアップでこんなのバカバカしい」
「ただ家に帰りたいだけなのに、次の駅まで歩かせるなー」等々・・
カウントダウン中に怒りの声もありで、笑えてきました。
私もいち早く家に帰りたい組だったので、気持ちは分かりますけど。

今年のクリスマスイルミネーションの写真を撮って
またこちらにアップしますね。Selfridgesのディスプレイも楽しみだな。
まだ見に行ってないので、近々行ってきます~

こちらもすごい寒くなってきましたが、11月はいろんなイベントがたくさんです。
November 前半~中旬
3rd Jill Sander x Uniqlo 第二弾発売開始
4th Banksy Private view at Great Frog Jewellers
5th Bonfire Night - fireworks displays
6th Hospitality - D&B event at matter, The Men Who Stare At Goats 公開
7th Fireworks Display at Alexandra Palace
14th Jimmy Choo x H&M 発売開始


Halloween has finished and Christmas is nearly here! Yesterday, in Oxford Circus, the Christmas lights were switched on by the cast from the film A Christmas Carol. To be honest I do NOT care about who turns on the lights. I admit that the lights are beautiful but yesterday, a normal Tuesday, you know, I just wanted to go home as I finished work on time. They set up some big screens and closed Oxford Circus Station, so I had to walk up to the next stop. Anyway, it's Christmas time and I'm looking forward to seeing department stores' Christmas displays as they always create great displays. There are many exciting events in November such as Bonfire night fireworks displays, also Jimmy Choo x H&M will be launched on the 14th.


0 件のコメント: