2010年2月7日日曜日

Experiences of the dark by Chi*

今週はスペインとトルコからお友達がロンドンに遊びに来てました。
週末は、仲良し5人組で同窓会を兼ねて、Tate Modernへ行きました。

彼らと出会ったのは、3年前・・
結婚式にも出席してもらったり、私が彼らの国を訪れたり、
ずっと仲良くしているロンドンで出会ったとても大切な友達です。

Tate Modernは超久しぶりでしたが、楽しかったです。
最初に見たのは、Miroslaw BalkaのHow it is.



















中は、ただ真っ暗で何もないんだけど、
どこが行き止まりか分からなくて、目の感覚もだんだんおかしくなって
すごい変な感じで、後ろから入ってくる光と中の暗さが不思議な感覚でした。

























Tateには何回も来てるし、お金払ってみるエキシビジョン以外は
あんまりころころ変わったりしないんですが、今回はPiccasoの絵の
新しいのがあったり、他にも新しい作品があって楽しかったです。


トム君とは別行動だったんだけど、彼の友達もロンドンに来ていて
Tateの中で偶然出会いました。大きな机と椅子。


































久しぶりにみた、青い空。
Tateから撮った外の様子です。



















My friends have been London since Monday. Marta is from Spain and Mustafa is from Turkey. We've known each other for 3 years. The other 2 friends, Marta, Mustafa and me are very close friend and this time we had our reunion in London. We went to Tate Modern as we hadn't been there for a long time. The first thing we saw was an exhibit by Miroslaw Balka. It was a massive black box with nothing inside. I couldn't see anything; only light from behind. It was a strange visual experience but enjoyable. It runs until 15 March.

0 件のコメント: